رویای من

نوامبر 5, 2008 at 7:43 ب.ظ. 2 دیدگاه

همیشه باید منتظر باشم که لطف کنه و یک تخفیفی بده خیلی سخته هر روز از کنارش عبور کنی  ولی دست یابی بهش راحت  نباشه چرا باید من اخر پاییز یا اخر زمستون برم و ببینمش انصاف کجاست؟

نمیدونید از دیدنش چقدر به شوق میام گاهی همسرم حسادت میکنه چه می شه کرد نمی دونید اون دو تا پرانتز پشت به هم روی سینش چه دلی میبره هر چشمی رو خیره می کنه

می دونم شما هم تجربش رو داشتید وقتی میخوام به کسی نشونش بدهم چقدر ذوق میکنم لحظه شماری میکنم که باهاش برم بیرون

شاید هر کسی ارزوی داشتنش رو داشته باشه اغلب اوقات برای اینکه مردم و دوستارانش بتونند ببیننش جشن و پایکوبی برگذار می کنند و از همه جای دنیا میان برای دیدنش

نمیدونید چقدر زمستونها خوشگل میشه دلم میره به خدا. میگن فقط شما خانم ها اینطوری هستنید ولی بی خود میگن

چون ندارنش حسودی می کنن

هنوز متوجه نشدید که منظورم کیه ؟؟؟!!!خب معلومه دیگه:

شانل علاقه بی حد من نسبت به این برند  زبانزد است منتظر هستم حراج کنه البته بهتون بگم خارج از حراج خرید از اون برند رویایی به حساب میاد هر چی باشه اینجا اروپاست نه امریکا همیشه میگن تو امریکا هر چیزی که دلت بخواد رو می تونی بخری

برند های پاریسی در عین سادگی وشیکی قیمت قابل توجهی هم دارند فکر نمیکنم خانمی در دنیا باشه که این برند رو دوست نداشته باشه

اغلب شانل رو با نام کوکو شانل که طراح اصلی این برند هست میشناسند

او در سال 1883 در دره لور در  فرانسه به دنیا امد او در سنین کودکی خانواده خود را از دست داد و در صومعه و با تربیت سختگیرانه بزرگ شد

گابریل کوکو شانل در سال 1909 مغازه کوچکی در یک زیر زمین به نام بالسان اپارتمان در منطقه مناسبی در پاریس راه اندازی کرد شاید وقتی این که این مغازه کوچک رو دایر میکرد هرگز به فکرش نمیرسید روزی یکی از بهترین برند های دنیا خواهد بود

گابریل در سال های شروع کار با فروختن کلاه ها یی که خود طراحی کرده بود پرداخت اما بعد از ان بوسیله ارتور کاپبل که یکی از دوستان و طرفداران خود مغازه اش را گسترش داد

او بعد از فروش بالای کلاه های خود به ابتکاری دست زد و از پارچه های کشی که برای لباس زیر اقایان در قدیم استفاده میشد لباس دوخت و همین طور با طراحی و دوخت لباس ورزشی طرفداران فراوانی پیدا کرد

البته لازم به ذکر است که استفاده از این نوع پارچه تنها به دلیل ارزان بودن ان بوده و چون گابریل وضعیت مناسب  مالی نداشته  به   طراحی و خرید پارچه های ارزان رو اورده (فقر خلاقیت می افریند)

گرچه با اغاز جنگ در اروپا و به خصوص فرانسه تغییرات فراوانی در زندگی گابریل ایجاد شده  اغلب طراحی لباس های او ساده و راحت هستند و همین دلیلی بود برای پیشرفت در این کار

در سال 1939 جنگ المان و فرانسه اغاز شد و اوضاع نابسامانی در ان ایجاد گردید که باعث تعطیل شدن اغلب مغازه ها شد

از رنگ های مورد علاقه او میتوان به به بژ ,مشکی و سفید اشاره کرد

مزون طراحی لباسی که همکنون نیز به عنوان مزوناصلی شانل میباشد در rue 30 cambon است

در سال 1926مجله وگو پیراهن مشکی و کوتاه شانل را به فورد تشبیه کرد

از دیگر مدل های شانل می توان به کت و دامن های او اشاره کرد که جنس انها از پارچه فاستونی و مدل انها

من کوتاه و بالاتنه بدون یقه تزئین شده با نوار و دگمه های طلایی، جیب های وصله شده و یک زنجیر طلایی که در حاشیه دوخته شده بود و از شانه ها آویزان بود

1937-coco-chanel-daliکوکو شانل و شالوادور دالی نقاش معروفcoco-chanel_photo

عطر شماره 5 رو که میشناسید ؟از معروف ترین هاست

کوکو شانل هنگامی که برای اولین بار تصمیم به تهیه اولین عطر خود می گیرد فردی به نام ernest beaux را که معروف به بینی اروپا بوده رو انتخاب مبکنه که چندین عطر برای او بسازد که او از بین 23 نمونه او شماره 5 رو انخاب میکند که هنوز از گران ترین و پر فروش ترین های بازار عطر دنیاست

اگر از محصولات عطر شانل استفاده کرده باشید متوجه می شوید که تمام انها از بیس مشترکی هستند

021412802060129178020601289380206هر چیز خوبی می تونه تا سالها ماندگار باش

اما شانل دوام خود را تا به الان مدیون

ارل لاگرفلد (به آلمانی: Karl Lagerfeld) (متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۳۳ در هامبورگ) طراح لباس بنام آلمانی است.

کارل لاگرفلد در سن ۱۴ سالگی به پاريس مهاجرت کرد و به يکی از مشهورترين طراحان لباس در قرن حاضر بدل شده است. وی در حال حاضر مدير اجرايی بخش طراحی لباس شانل اس

karl_lagerfeld

به شعب شانل در کشور های مختلف نگاه کنید

250px-p1030222350px-channel_headquarters_bordercropped350px-chanel_prince_bldg_central_hk

Entry filed under: مقالات.

یالا از دلم در بیار بنوشید اگه می خوایید

2 دیدگاه Add your own

  • 1. ماری  |  نوامبر 13, 2008 در 4:01 ب.ظ.

    سلام خیلی وقت بود از شما خبری نداشتم یعنی بی لطفی از من بوده که یادم میرفت وبلاگتون رو بخونم گرچه وبلاگ شما رو خیلی دوست دارم حالا چرا یادم رفت بخونم نمیدونم الان دوباره یاد شما افتادم خوب بیشتر مطالب که نخونده بودم شروع به خواندن کردم منم لحظه شماری میکنم برای حراج زمستانی گرچه من تا به حال از شانل چیزی نخریدم ولی خوب اشنایی با مارک شانل دارم اون عطری رو هم که کادو گرفتید میشناسم خیلی عالیه امیدوارم یکی هم پیدا بشه برای من بخره حالا به همسرم هم بگم فکر نکنم از این کارها بکنه هه هه خوب موفق باشید تا بعد

  • 2. joliville  |  نوامبر 14, 2008 در 9:03 ق.ظ.

    به ماری
    دوست عزیز ممنونم که سر میزنید هر چند هم که دیر باعث خوشحالی من هست در ضمن (اقایان رگ خوابی دارند که باید یافتش )

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب


