زن یا…….

سپتامبر 11, 2008 at 10:46 ب.ظ. 22 دیدگاه

هیچ وقت دلیل نفرت دولتمردان ایران رو نسبت به زنان نفهمیدم قانونی که در ایران از تبعیض هم گذشته یک ستم به تمام معناست

1.حق طلاق با مرد

2. حق سرپرستی کودک با مرد

3.حق تحصیل زن با مرد

4.حق خروج از کشور با مرد

5.حق کار کردن زن با مرد

6.حق ازدواج بی شمار بدون هیچ محدودیتی

7.حق ارث یک مرد دو برابر یک زن

8. پایمال شدن خون یک زن نصف یک مرد

9.مرد اگه تمایل داشت میتونه هر گونه رابطه جنسی رو قبل از ازدواج تجربه کنه اما برای زن جرم سنگینی محسوب میشه

چند روز پیش سعی  میکردم برای همسرم تفهیم کنم که اگر قانونی در فرانسه وجود داشت که بدون هیچ مشکلی میتونه چند بار ازدواج کنه بدون اینکه همسر اول یا بعدی رو طلاق بده اما متوجه نمیشد داشت کلافم میکرد اینطور جواب داد

ینی بعدش تو هم میخوای بری ازدواج کنی؟ نه

پس چی ؟مگه چند تا زن حاضر میشن با یک مرد زندگی کنن ؟

اصلا باید با کدوم زندگی کنم ؟

مگه من کیم که این همه زن حاضر بشن با من ازدواج کنن؟

خب چه قانونی مضحکیه !!!!!چرا باید اصلا ازدواج کرد؟.

یادم افتاد قانون حالال و حروم ماله دین اسلامه!

بعدا که از همکار های خارجیه دیگه هم پرسیدم شوکه شدن همه گفتن ما ازدواج نمیکنیم بچه دار هم نمیشیم هر دو هم ازادیم اما هنوز زندگیمون به یک مو وصله اون وقت خیانت بکنیم .نمی دونم چرا همه اسم اینکار رو خیانت گذاشتن؟

دوستم تعریف میکرد که ماه پیش به ایران رفته بوده در منطقه تجریش در تهران مشغول قدم زدن با یکی از دوستانش بوده که خانمی مخوف جلوش ظاهر میشه با لحن تند میگه

لباسات خیلی تنگه !!!

دوستم:خب چکار کنم همینه که هست

مگه نمیدونید مردان بیمار دل در جامعه ما کم نیستند !!!!!!!!

راستی به نظرتون مردان اروپا و امریکا در شکم مادرشون با زن اشنا شدن؟

معلومه که توی کشوری که زن باید سر تا پا توی چندین متر پارچه باشه همه چیز باعث کنجکاویه

متاسفانه هرچقدر فکر میکنم به جایی نمیرسم

Advertisements

Entry filed under: پراکنده, روزنوشت.

cold play,کلد پلی سیاست درون

22 دیدگاه Add your own

  • 1. محمد  |  سپتامبر 18, 2008 در 5:46 ب.ظ.

    من فکر می کنم قوانین هر کشوری بر مبنای فرهنگ و پذیرش جامعه وضع می شه. درباره ایران هم تا آنجایی که من می دونم از زمانهای قدیم افرادی که چند تا زن داشتند از سوی مردم بنوعی طرد می شدند و مردم با دید منفی به این مساله نگاه می کردند و می کنند. بهر حال در اسلام ترجیح داده می شه که حتی الامکان روابط نا مشروع وجود نداشته باشه و افراد مسئولیت فرزندان احتمالی رو مجبور باشند که بپذیرند حتی اگه به قیمت چند همسری باشه. در قرآن هم گفته شده که بهتری یک همسر داشته باشید. البته در ایران اجازه زن اول برای ازدواج مجدد لازمه و الا می تونه از شوهرش جدا بشه. درباره دو برابر بودن سهم ارث مرد نسبت به زن این حکم قرآن است البته در صورت اینکه شخص قبلا اموال خودش رو تقسیم نکرده باشه. درباره خون بها یک قانون قبیله ای و عشیره ای هست که داره اجرا می شه و بیشتر به نگاه قدیمی ها به زن بر می گرده و مبنای دینی نداره و دیه مرد با زن در اسلام یکی است. درباره نگهداری بچه توسط پدر بعد از یک سن خاص پس از جدایی از همسر برداشت من اینه که بیشتر نیازهای مالی فرزندان و نیز آزاد گذاشتن زن برای ازدواج مجدد مد نظر می باشد.موارد زیادی رو اخیرا درباره کشور آمریکا شنیدم که خانم ها بچه های خودشون رو برای ازدواج با مرد دیگری براحتی به قتل رسوندند. با شناختی که از زنهای ایرانی دارم این کار از آنها هم بعید نیست! (البته بدل نگیرید شوخی کردم!). بقیه مواردی هم که یادداشت فرمودید در واقع براحتی با ذکر حق استفاده از آنها در عقدنامه، به زن بر می گرده و مرد بعدا نمی تونه اصطلاحا زیرش بزنه! . البته مبلغ کلانی هم که خانمها بعنوان مهریه مطالبه می کنند در واقع بهای بسیاری از بندهای ذکر شده در متن شما است. اینکه در قانون آزادی روابط جنسی درباره مرد با زن تبعیض قائل شده باید بگم که کاملا اشتباه است و هیچ فرقی در میان نیست. فقط خوب خانمها راحتتر لو می روند! همین!

  • 2. joliville  |  سپتامبر 18, 2008 در 8:20 ب.ظ.

    به محمد
    تا جایی که من از قانون ایران و درد دل زنهای ایرانی خبر دارم هیچ مرد چند زنه ایی از کاری که میکنه ناراحت نیست
    هیچ جایی در دنیا قانون طبق مردم و جامعه باید وضع نمیشود طبق عرفی که همه جا حاکم هست از قوانین حقوق بشر تا ….
    این تفکر که چون جامعه این چنین هست قانون درست نباشه جامعه رو عقب مانده بار میاره کاری که ایران خمینی داره انجام میده
    اگر بحث روابط نامشروع هست که در حال حاضر در ایران بیداد مینه و کسی که این قانون رو تصویب می کنه سرش رو مثل کپک زیر برف کرده
    اگر نگران فرزند نامشروع هستند چرا قانون صیغه این وسط هست که اگه بچه ایی به دنیا بیاد مدرکی دال بر داشتن پدر نیست
    قانون جدید رو نشنیدید؟؟؟؟!!!!که اجازه میدهند مرد در صورت داشتن پول فراوان میتواند بدون اجازه همسر اول مجدد ازدواج کند
    حکم قران در قرن21 قابل اجرا نیست در هیچ کجا برای مردم از روی کتاب دینی حکم وضع نمیکنند تنها کار بیخردان است
    دیه زن و مرد برابر نیست این یک مورد رو که در تمام کشور های اسلامی قابل مشاهده است
    در ارتباط با حق نگهداری از فرزند با مرد مال 20 سال پیش بود نه حالا که زن ها همه تحصیل کرده و شاغل هستند
    یک زن طلاق گرفته در جاکعه ایران با مشکلات زیادی روبه رو هست داشتن بچه و نداشتن ان تاثیری در بهبود وضع این انسان نداره

    اگر در پشت عقد نامه هر زنی چنین شروطی ذکر کند من مطمئن هستم مرد حتما ازدواج رو کنسل میکنه اونم از نوع مرد ایرانی!
    اگر از اقایان از مهریه نگرانند به قانون برابر فکر کنند که به نفع طرفین هست مهریه به معنای سرمایه ایی برای یک زن اسیب پذیر در جامعه دیکتاتوری و مرد سالار ایرانی است
    من فردیت رو محکوم نمی کنم من قانون گذار رو محکوم میکنم در این میان همه ارزوی حق برابر رو دارن
    مسئله اخر هم ایا شما به عنوان یک مرد ایرانی با یک خانمی که قبلا رابطه جنسی داشته ازدواج میکنید؟

  • 3. محمد  |  سپتامبر 19, 2008 در 6:52 ق.ظ.

    سلام
    بند بند مطالب شما را تا جایی که بتونم پاسخ می دم:
    1- من هم با شما موافقم معدود مردهای چند زنه ای که دیدم از کارشون احساس پشیمانی نمی کردند. در کل رابطه ازدواج ثبت شده با چند خانم رو بهتر از رابطه پنهانی ثبت نشده مانند آن چیزی که در اروپا رواج داره می دونم. اما این مساله در جامعه ما رواج نداره و بعنوان یک مساله یا مشکل مطرح نیست. شاید کمتر از 1 درصد جامعه با اون درگیر باشه و نه بیشتر. کلا چند همسری در جامعه ما مذموم است.
    2- این چیزی که شما می فرمایید یعنی دیکتاتوری محض و دقیقا تعریف فاشیزم همین است. یعنی عده ای برای اکثریت مردم تعیین کنند که چکار بکنند و چکار نکنند. مثالی می زنم مجازات اعدام قاتل در میان مردم ما پذیرفته شده است حال اگر کسی بیاید و این قانون را لغو کند اولیای دم مقتول خود راسا به خونخواهی فرد مقتول بر خواهند خواست و وضع از اینی که هست بدتر خواهد شد.
    3- روابط نامشروع داشتن و یا نداشتن یک مساله شخصی است و کسی حق نداره درباره زندگی شخصی افراد تحقیق بکنه. مجازات شامل کسانی می شه که اینکار رو علنی انجام بدهند و یا به کسی تجاوز به عنف (عنف=زور) صورت بگیره. و الا در همسایگی ما کسانی هستند که اینکار رو انجام می دهند البته در خانه خودشان. اما اگر کسی شکایت بکنه وضع فرق می کنه ( بعضی مواقع رفت و آمد های زیاد یا سرو و صدا های خاص! باعث جلب توجه همسایه ها و شکایت به پلیس می شه).
    4- صیغه باید در دفترخانه ثبت بشه و الا قانونی نیست.
    5- این قانون رد و تصویب نشد.
    6- با شما مخالفم. در تمام کشورهای اسلامی کتب دینی یکی از مراجع اصلی برای وضع قانون هستند. اصولا تضادی بین قوانین مذهبی و عقل نمی بینم. کاش همان هم در ایران اجرا می شد آنوقت زندگی بهتری داشتیم. البته درباره مسیحیت قضیه کمی فرق می کنه چون مثل یهودیت و اسلام فقه نداره. بهرحال عقل جمعی هم یکی از مراجع معتبر برای وضع قانون در اسلام است. همه ما باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم بخصوص وقتی منطبق بر مذهب هم باشه.
    7- باز هم تکرار می کنم اسلام از نظر دیه تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و بیشتر یک قانون قبیله ای است حتی اگر در تمام کشورهای اسلامی اجرا بشه. این البته نظر بسیاری از روحانیون و مراجع ایران هم هست. فعلا در ایران خونبهای زن و مرد رو در هنگام فوت بر اثر تصادف رانندگی را یکسان کرده اند و مطمئن هستم که این قانون تقلیدی از اعراب روزی بطور کامل لغو خواهد شد.
    8- ربطی به شاغل بودن زنها ندارد. توانایی آنها محدودتر است و این حق رو طبق قرار داد ازدواج به مرد داده اند. در شرایط برابر نگهداری فرزندان به پدر داده می شود مگر آنکه ثابت شود مرد صلاحیت مالی و یا اخلاقی ندارد.
    9- با شما موافقم. زنان مطلقه در ایران مشکلات زیادی دارند و البته 99 درصد این مشکلات از سوی زنان دیگر است. با توجه به زندگی در اروپا احتمالا زنان ایرانی را خوب نمی شناسید. زنان ایرانی هرگز بهم رحم نمی کنند و اگر بفهمند که مثلا شوهرشان یک زن مطلقه را استخدام کرده پدرش را در خواهند آورد!
    10- نه الان هر روز در تلویزیون و روزنامه با نوشتن مقالاتی به خانمها حقوق قانونی شان آموزش داده می شود و اگر مردی موافق نباشد خوب می رود سراغ کس دیگر! عقد با هماهنگی قبلی و توافق طرفین جاری می شود. در ضمن در ایران ازدواج مثل اروپا یک مساله بین دو نفر نیست. 300 تا مشاور پشت هردو ایستاده اند و اظهار نظر می کنند! پس نگران نباشید. شما با یک خانواده وصلت می کنید نه یک نفر.
    11- علاوه بر مهریه اموال مرد هم بعد از طلاق تقسیم بر دو می شود. زندانهای ما پر از زندانیان مهریه است و من فکر نمی کنم حقی از خانمهای ایرانی در این مساله ضایع شده باشد. تنها مساله اصلی حق طلاق است که قانون به مرد داده است. این تنها چیزی است که برای مردان باقی مانده.
    12- طبق آیات قرآن هر کسی باید با همگون خود ازدواج کند. اگر من قبلا با چندین نفر رابطه داشتم بله با یک زن فاسد ازدواج می کردم اما حال که آنگونه نیستم دوست دارم همسرم هم مثل خودم باشد. اگر منظورتان زنان مطلقه هستند معمولا مردان مطلقه به سراغ آنها می روند. دختران ایرانی بندرت با مرد مطلقه ازدواج می کنند.
    در پایان باز هم از شما خواهش می کنم خودتان بررسی کنید و به حرفهای زنان ایرانی 100 درصد اطمینان نکنید. ایرانی ها بسیار دروغگو و خودخواه و منفعت طلب هستند و غیر قابل اطمینان. از نوشته های زیبای شما هم بسیار ممنونم. از اینکه افکارتان را تحریر می کنید و با دیگران به اشتراک می گذارید بسیار متشکرم.
    خوش باشید

  • 4. joliville  |  سپتامبر 19, 2008 در 7:40 ق.ظ.

    به محمد
    حق با شماست در برخی موارد بالا و من بر روی حرف هیچ کس صد در صد قضاوت نمیکنم اخرین پستی هم که نوشتم به این مسئله اشاره کردم
    اما تمام دنیا داره قریاد میزنه که مذهب رو از سیاست جدا کنید وقتی مذهب و سیاست با هم وارد عمل بشوند کشور رو زمین می زنن شخص مثل من که نه سیاست مدار و نه وضع کننده قانون هست با دخالت این دو کنار هم مخالفم کتب دینی در چه تاریخی نوشته شده؟؟؟الان در چه تاریخی زندگی می کنیم
    تمام دنیا مردم فرانسه رو سکولار می دانند روزی احمد رافع اسلام شناس دانشگاه سوربن به مورد جالبی اشاره کرد گفت تا حالا متوجه شدی کشور هایی که مذهب انها اسلام از عقب افتاده ترین کشور ها هستند و اشاره کرد که دبی و عربستان صعودی هیچ کدام بدون حمایت دولت هایخارجی نتونستند به جایی برسند یکی از همین دلایل ناقص بودن دین اسلام هست و دخالت سیاست و مذهب هست ترکیه این دو رو از هم جدا کرد الان مردم ترکیه از اینکه با ایرانی های معاشرت کنن پرهیز میکنند و ایرانی های مقیم ایران پولشون رو در ساحل انتالیا خرج میکنند .

  • 5. محمد  |  سپتامبر 19, 2008 در 9:12 ق.ظ.

    من هم معتقد به جدایی دین از سیاست هستم. مثال خوبی زدید اما توجه داشته باشید که کشور ترکیه هم بدون کمک و سرمایه گذاری خارجی ها هرگز حتی یک دقیقه نمی تواند سرپا باشد. من هم در آنجا بوده ام و هم بیش از 14 سال است که برنامه های آنها را تماشا می کنم و شاهد درماندگی لائیکها و طرفداران پاک کردن مذهب از زندگی مردم هستم. جدا کردن دین از سیاست در آنجا باعث شد که در نهایت یک حزب اسلامی قدرت را در دست بگیرد. در عین حال مردم ترکیه بسیار مذهبی تر و متعصب تر از مردم ما هستند و آنچه باعث عقب ماندگی مردم ما شده مذهب نیست بلکه فرهنگ ماست. یکی از کشورهایی که در آنجا تمام زندگی شان بر مبنای مذهب بنا شده اسرائیل است که یهودیان وابسته به آن اقتصاد تمام دنیا را کنترل می کنند و قوانین آنها کاملا مذهبی است. با وجود احترام به فرمایش شما اما کشور فرانسه را مثال خوبی برای دموکراسی نمی دانم. این کشور بیشتر یک استعمارگر است تا یک کشوری که فقط با تکیه بر تلاش مردمش به توسعه و پیشرفت رسیده باشد مثل مثلا آلمان یا نروژ یا سوئد و … . بسیاری از گروههای تروریستی در پناه کشور و دولت فرانسه زندگی می کنند تا در روز مبادا بکار گرفته شوند.
    ما اسیر فرهنگ پسرو خودمان هستیم و لاغیر. با اطمینان بشما می گویم که تقریبا هیچ یک از احکام قرآن در کشور ما اجرا نمی شود و الا صدای همه در می آید!. ما فقط اسما مسلمانیم. اگر دنبال اسلام راستین هستید شاید در کشور لبنان نشانی از آن بیابید اما لطفا در خاورمیانه و آفریقا دنبال آن نگردید.

  • 6. joliville  |  سپتامبر 19, 2008 در 8:02 ب.ظ.

    به محمد

    راستش به دنبال اسلام نیستم چون هیچ کجا نوع واقعی اون رو ندیدم پس این جوری اگه قرار باشه نیمی از عمرمون رو بگذاریم همین نیمه ایمانی هم که داریم ازدست میره من اصلا فرانسه رو مثالدموکراسی نمیزنم دموکراسی واقعی رو هم نمی شه پیدا کرد
    تمام بحث من هم توی خیلی از پست ها این هست که بتونیم کنار هم با همه اختلاف هایی که داریم زندگی کینم

  • 7. محمد  |  سپتامبر 20, 2008 در 12:46 ق.ظ.

    ببخشید قصد جسارت نبود این رو با توجه به نوشته های قبلی شما نوشتم. چون بهرحال اسلام و مسلمانی بخودی خود یک اسمه نه بیشتر. نحوه رفتار و اعمال ما نشان دهنده میزان برتری یا کمبود ما نسبت به انسانهای دیگر است نه دین و مذهبی که داریم. اما بهرحال توجه داشته باشید که دین و مذهب یه کاربرد سیاسی هم پیدا کرده مثلا وقتی که ترکیه درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را دارد رئیس جمهور فرانسه می گوید که اتحادیه اروپا یک کلوپ مسیحی است، حال اروپایی ها و رئیس جمهور فرانسه چقدر به مسیحیت و خدا اعتقاد دارند و زنان اروپایی چقدر به حضرت مریم که الگوی زنان مسیحی است شباهت دارند مساله دیگری است! البته انسان نیاز داره که به چیزی اتکا و توکل داشته باشه و این را نمی توان کتمان کرد . برای من هم مثل شما سوالات زیادی وجود داره که شاید جوابی برای آنها پیدا نمی کنم اما وقتی برنامه های ماهواره ای تبلیغ مسیحیت را بدون تعصب تماشا می کنم متوجه عقب ماندگی شدید دین مسیحیت از اسلام و یهود می شوم اما بهرحال مساله فرهنگی امر دیگری است که به اعتقاد من به دین و مذهب ربطی ندارد و ناشی از گذشته تاریخی هر مردمی است و ما در این زمینه سالها از دنیا عقبیم و البته در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی هم داشته ایم.
    موفق باشید

  • 8. رضا  |  اکتبر 13, 2008 در 10:09 ب.ظ.

    مطلب جالبی بود. وقتی ممیزین کتاب که باصطلاح فرهنگی هستند قسمتی از شعر حافظ بدین مضمون : که دستی از غیب برامد و بر سینه ی نامحرم زد حذف میکنند. وقتی جناب خون اشام خلخالی در کتاب خود تاریخ را تحریف میکند و میگوید در جایی خونده که کوروش در قسمتی از عمر خود راه زنی را انتخاب کرده بود در صورتیکه راهزنی به معنای عیاری بوده نه انحراف جنسی و مموسکسوالیته از این چادر جاخجوری ها چه انتظاری دارید؟ تازه اکثرشان قبلا یک کاره ای بودند.

  • 9. رضا  |  اکتبر 14, 2008 در 12:04 ق.ظ.

    امروز مطلبی شنیدم که برای جامعه مان متاسف شدم. یک از دوستانم که مهندس معماری است و کارشناس رسمی دادگستری به دیدنم امده بود. بهش گفتم اوضاع از چه قراره ؟ گفت : گاهی جاهایی میرم برای کترشناسی که با بیل و کلنگ دنبالم میکنند. گاهی هم جایی میرم که زن خانه با زیر پوش میاد دم در در حالیکه سینه هاشو بیرون انداخته میگه : بیا تو مهندس. یک چای بخورین. بهش گفتم: ای داد بیداد. از تو انتظار نداشتم. بچه که نیستی. همین که با لباس لختی اومد دم در یا تعارف کرد یعنی میخواست باهات روهم بریزه یا میخواست بواسطه اغواگریش ازت امتیاز بگیره؟! چرا انقدر پایین فکر میکنی. پوشش ازاده.وقتی تو که مثلا تحصیل کرده ای اینطور فکر میکنی وای به حال بقیه.

  • 10. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:54 ب.ظ.

    حتما دوستان بد گشته. یعنی لبایش تنگ بوده بگونه ای که برجستگی سینه هاش مشخص بوده یا کوتاه بوده یا موهاش زیادی مشخص بوده. همینطوری جلوی کسی را نمیگیرند. ایران کشوری ازاد و اباد است. بقول جناب خاتمی: ما ازادی مدنی را نهادینه میکنیم و با گفتگوی تمدن ها برتری خود را نشان میدهیم. خاتمی زنده باد احمدی نژاد پاینده باد.

  • 11. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:55 ب.ظ.

    اقا رضای گل. صاحبخانه ی محل مراجعه ی دوستت هرزه بوده.میگی نه؟ امتحانش کن

  • 12. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:55 ب.ظ.

    چه معنی میده طرف پستان هاشو جلوی مرد غریبه بیرون بیندازه؟!

  • 13. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:56 ب.ظ.

    رضا خان. شما زن ها را لخت می خواهید تا به مقاصد خود برسید.

  • 14. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:57 ب.ظ.

    در اسلام بعضی به بعضی برتری داده شده اند مثل مرد بر زن.تساوی حقوق زن و مرد بی معناست.

  • 15. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:58 ب.ظ.

    مردهایی که دم از برابری مرد و زن میزنند زن را برهنه و در اختیار خود می خواهند.

  • 16. بهراد  |  اکتبر 15, 2008 در 9:59 ب.ظ.

    استر خوب میداند که در فرانسه و غرب به زن به عنوان یک کالا نگریسته میشود.

  • 17. گلنوش  |  اکتبر 17, 2008 در 6:11 ب.ظ.

    به بهراد:طالبان حیا کن. مملکت رو رها کن

  • 18. ایدین  |  اکتبر 23, 2008 در 10:07 ب.ظ.

    سینه دختر ایرانی قشنگترین سینه ی دنیاست.

  • 19. ندا  |  نوامبر 5, 2008 در 10:11 ب.ظ.

    به رضا:ار اینکه می بینم مردهایی مثل تو هنوز توی این خراب شده هستند احساس خوشحالی میکنم
    و واقعا برای کسانی که عضو غیررسمی طالبان هستند(بهراد)متاسفم.
    بهتره برید افغانستان زندگی کنید . البته اگه اونجا هم جایی برای آدمایی مثل شما باشه !!!

  • 20. ندا  |  نوامبر 5, 2008 در 10:17 ب.ظ.

    به بهراد . چرا به ایران می گید کشور آزاد؟وقتی 30 ساله که حتی نمی تونیم
    لباسمون رو خودمون انتخاب کنیم ؟!
    درضمن اگر موهاش بیرون بوده یا لباسش تنگ بوده به دیگران چه ربطی داره ؟خوب دوست داره اینطوری لباس بپوشه ! فکر نمی کنم طرز لباس پوشیدن یک شخص به جامعه آسیبی برسونه

  • 21. ندا  |  نوامبر 5, 2008 در 10:22 ب.ظ.

    به بهراد:بهراد خان شما هم زنها رو همیشه پشت پرده میخواید تا به مقاصدتون برسید. ولی شرمنده !دوران برده داری تموم شده . الان دیگه عصر, عصر تساویه. حالا چه افرادی باطرز فکر شما (که خدا رو شکر نسلشون رو به انقراضه)بخواین یا نخواین!

  • 22. ندا  |  نوامبر 5, 2008 در 10:26 ب.ظ.

    به بهراد :آره شما راست می گی در اسلام به مرد برتری داده شده ,دیه ات دوبرابر من است و مجازات زنایت با من برابر!!!
    این چه برتری است که فقط در بعضی موارد است ؟

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: