تاثیر بیماری در موفقیت

اوت 18, 2008 at 8:39 ب.ظ. 7 دیدگاه

مدتی هست که از المپیک میگذره و من حتی فرصت دنبال کردن یک شاخه ورزشی رو هم نداشتم البته از تلوزیون دیدن حوصلم به شدت سر میره یک نیروی خاصی که من و تلوزیون رو از هم دور میکنه بگذریم

اما در بین همه این اخبار دو خبر خیلی خوب به گوشم میرسید خبر اول :که ایران تو هیچ رشته ایی مدال نیاورد و خبر دوم مایکل فلپس که بیشترین مدال اور شنا در المپیک بوده با گوگل کردن مختصری تمام بیوگرافی این شخص قابل دسترس هست و از معرفی این فرد میگذرم اما میرسم به بخشی که به من مربوط میشه

بیماری که مایکل فرد فلپس رو به یک قهرمان ورزشی تبدیل میکنه نام این بیماری ADHD که مخفف

Attention-Deficit Hyperactivity Disorder می باشد

این بیماری که بیش تر در قرن 21 شکل گرفته و عوامل متعددی باعث ایجاد این بیماری شده توضیح مختصری در مورد این بیماری میدهم:

کم تمرکزی در بیمار مبتلا به ADHD یکی از شایع ترین علائم میباشد میتوان این بیماری را اینگونه توصیف کرد

که در پسران دو برابر دختران میباشد و در سنین کودکی رخ میدهد اغلب در7 سالگی و برخی نیز از سنین 4تا5 سالگی نمود پیدا میکند که به شکل پر تحرکیی و جنب و جوش بسیار طوری که موجب ازار دیگران می شود

این افراد از هوش خوبی برخوردار هستند اما به دلیل عدم تمرکز کافی توانایی انجام تکالیف مدرسه را ندارند و اغلب با سختی این کار را انجام میدهند

اغلب این کودکان رفتار پرخاشگرانه ایی دارند

این بیماری قبل تجویز هر گونه دارویی نیازمند صبر فراوان میباشد والدین این کودکان اغلب با بی حوصلگی با این کودکان برخورد میکنند که اینده انها را به خطر میاندازد

در کل داروی رایجی که برای این بیماری تجویز میشه راکوتان میباشد

در زندگی مایکل فلپس هماهنگی زیبایی بین بیماری و نبوغ صورت گرفته

فرهنگ بالای پدر و مادر و سواد انها نام فرزندشون رو جاودانه کرد

پدر و مادر در این مواقع نقش بزرگی رو در اینده یک جامعه و یک کودک دارند

البته در مورد فلپس حضور دو خواهر قهرمان را نباید نادیده گرفت

Entry filed under: Uncategorized.

قضاوت من در مورد زندگی در فرانسه ایا تا به حال حکومت به این قدرت دیده ایی؟؟؟!!!!

7 دیدگاه Add your own

  • 1. محمد  |  اوت 19, 2008 در 5:35 ق.ظ.

    حتما اگه کسی از فرانسه شما ، 8 مدال طلا می آورد ، می شد نابغه تاریخ !!!
    خیلی متاسفم از اینکه نسبت به امر برتریت آمریکایی ، اینقدر دیدتان ناقص و کوتاه بینانه است.
    فکر می کنم بیمار شما که نه ، تفکر شما است که پشت هر دستاورد محیرالعقول دنبال دلایل اینچنینی می گردد.

  • 2. joliville  |  اوت 19, 2008 در 11:04 ق.ظ.

    جدا که برای شما و تفکر مریضتون متاسفم و هیچ اهمیتی به ارااجیفی این چنینی نمیدهم چون اگر سواد کافی داشتید که ندارید و همینطور عقده حقارت غریبی که من در شما میبینم که با حرص از فرانسوی ها حرف میزنید که برای من هم یک خارجی به حساب میایند و بس .
    شاید اگر تاریخ را مطالع کرده باشید که مطمئنم اندازه سر سوزنی از افراد بزرگ دنیا نمیدانید و در این عالم مجازی که اطلاعات رایگان و در دسترس هستند فقط انتقاد کورکورانه میکنید به دنبال زندگی بزرگانی در عرصه علم هنر میگشتید متوجهمیشدید که در همه دنیا عرف هست که به انالیز شخصیتی افراد مهم میپردازند

    جهت اطلاع شنای کرال فرانسوی ها رتبه اول دنیا رو داره

    فکر کنم معنی محیر العقول رو نمیدونید چون معمولا برای انسان به کار نمیرود جناب تئوریسین

  • 3. محمد  |  اوت 19, 2008 در 5:37 ب.ظ.

    با سلام و عرض ادب و احترام،

    من از بابت تمام آنچه امروز صبح نوشتم ، صمیمانه از شما عذر خواهی می کنم. الان خیلی ناراحت هستم که اینقدر نسنجیده و شتابزده در مورد شما و نوشته تان ، اینگونه داوری کردم. واقعا از شخصیت من ، به دور است که زبان به تخفیف ، توهین و یا تحقیر افراد بپردازم.
    راستش را بخواهید ، من از پریروز یعنی یکشنبه که متوجه قهرمانی رویایی مایکل فلپس شدم و مطالب گوناگون در مورد زندگینامه ، فعالیت حرفه ای و مشروح عملکرد ایشان در این المپیک خواندم ، یک جمله در بیان و گفته های ایشان به شدت بر من اثرگذار بود ؛ آنجا که در توضیح دلیل چنین موفقیتی گفت:
    All it takes is some imagination
    و برای چندمین بار ، نقش و اهمیت Vision و تصویر ذهنی انسانها از خودشان در مسیر زندگی برایم مرور شد.
    خوب راستش را بخواهید ، ( از آنجا که زبان فرانسه می خوانم ) من مطالب و نوشته های شما را بطور معمول از طریق Google Reader مرتب تعقیب می کنم و امروز که با نظر شما در مورد آنالیز شخصیتی آقای فلپس مواجه شدم ، دیدگاه شما برایم کاملا به دور از باور و غیر قابل پذیرش بود ، تا آن اندازه که روایت شما از بیماری ایشان ، در حد و اندازه تحقیر و تخفیف اعتبار شخصیتی این ورزشکار برایم تلقی شد. اما الان بعد از چند ساعت ، به این برداشت رسیده ام که حتما باور شما نسبت به بیماری ایشان مستظهر به داده ها و اطلاعاتی است که به یقین از چشم من دور مانده است.
    خیلی متاسفم از اینکه به قضاوت شتابزده و غیر اخلاقی به شما و نوشته تان رسیدم .امیدوارم جسارت و رویکرد ناشایست من را مورد بخشش سخاوتمندانه خودتان قرار بدهید. همین جا و در همین فرصت ، از شما به خاطر نوشته های بسیار خواندنی و پربارتان تقدیر و تشکر می کنم.
    همیشه کامیاب و شاداب باشید.

  • 4. joliville  |  اوت 20, 2008 در 10:48 ق.ظ.

    خواهش میکنم جناب محمد من نظر همه رو محترم میشمارم و جواب میدهم نظر شما رو هم لحاظ کردم چون به نظر همه احترام میذارم و ارزو میکنم همه ایرانی ها به درجه درستی از منطق برسند به خاطر همین با انها بحث میکنم از اینکه نظرتون تغییر دادید و عذر خواهی کردید جای سپاسگذاری داره چون کمتر فردی اشتباهات خودش رو میپذیره البته من توقع ندارم کسی با افکار من موافق باشه شما هم نظرتون رو گفتید

    ممنونم که به وبلاگ من سر میزنید باعث خوشحالی من هست

  • 5. رضا  |  اکتبر 22, 2008 در 5:47 ق.ظ.

    البته ایران همیشه در پارالمپیک گل میکند چون ورزشکاران بیچاره اش زمانی سالم و ورزشکار بوده اند نه معلول مادرزادی. شرم بر جمهوری اسلامی.

  • 6. مهتاب  |  اکتبر 25, 2008 در 7:51 ق.ظ.

    بیماری ممکن است اراده ی انسان را قوی کند.بنابراین تعجب چندانی برای این موارد نیست.

  • 7. محمد  |  اکتبر 27, 2008 در 7:15 ق.ظ.

    سقراط میگوید: سلامتی تاج زرینی است بر سر افراد سالم که فقط افراد بیمار انرا میبینند. به امید شفای همه ی بیماران.

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب


