قضاوت من در مورد زندگی در فرانسه

اوت 14, 2008 at 8:31 ب.ظ. 7 دیدگاه

در تمام این مدتی که دوستان ایرانی به من ایمیل میزدند و درخواست اطلاعاتی در خصوص تحصیل و زندگی و…..در فرانسه رو میکردن و من صادقانه و با توجه به تجربیاتم به اونها پاسخ دادم اما چی شنیدم

1. شما این حرف ها رو میزنید که کسی به فرانسه نیاد جای شما رو تنگ کنه

2. شما طوری راهنمایی میکنید که کار خودتون رو پر رنگ تر کنید

3. پاره ایی نا سزا

4.خوشی زده زیر دلت نمیفهمی ما چی میگیم

خب خدا رو شکر امروز به طور تصادفی به سایتی بر خوردم که مطلبی از جناب عابدینی کذاشته بود که صادقانه و خالصانه بود شاید حرف یک هم وطن رو بیش تر از من قبول کنید

این لینک اون مطلب:http://www.ir-uk.com/article.php?id=23423

و این هم ادرس وبلاگشون:http://www.etudfrance.ir/

حرف حق همیشه تلخ بوده و هست

یکی از مهم ترین بخش های زندگی برای هر انسانی این هست که با خودش رو راست باشه

Entry filed under: Uncategorized.

استراحتی از ان خود تاثیر بیماری در موفقیت

7 دیدگاه Add your own

  • 1. البرز  |  اوت 15, 2008 در 6:41 ب.ظ.

    این آقای امین که شما صادقش مینامید ،از 2 حال خارج نیست. یا با ایشان اشنایی دارید یا اینکه از طریق تبدل لینک و خواندن مطالب و شنیدن نواهای فاطمی و علوی امام غایبش به این نتیجه رسیده اید. اگر مورد دومی باشه باید بگم که من هم مثل شما سایت ایشان را دید زده ام و چیزی که متاسفانه در وبلاگ ایشان دیده نمیشود دید و خواند همان صداقت است.این جوان نمونه ای از جوانان ایرانیست که برای فرار از شرایط زندگی و سربازی نرفتن در ایران با لیسانس دانشگاه آزاد مثلا برای تحصیل!!!به کیف اوکراین میرود و در ادامه با پول باباش در دانشگاهی در پاریس اسم نویسی میکند.و ظاهرا هیچ قصد برگشت دائم برای کار و زندکی در مملکت صاحب االزمان را هم ندارد و تا کار سربازیش هم درست نشود حتی موقتا هم به این مملکت نخواهد امد.اما همین آدم صادق که در البوم عکسهای فلکرش بطری شراب پنهان نمانده، سایتش را زباله دانی خرافات اهل بیت و تبلیغ و ترویج ارتجاعی ترین و عقب مانده ترین نوع تبلیغ مذهب شیعه و به نوعی چراغ سبز برای جلب اعتماد و خدمت به حکومت کرده است.و این مدیون وجودش در یک کشور اروپایی و دانه پاشی از این طریق برای جوانان ایرانی که رویای سفر به غرب را دارند است.از یک طرف از سهولت و کمک های سوسیال و شرایط خوب تحصیل مینویسد که واقعیت دارد و میداند که این نوشته ها ست که جوانها را مجذوب وبلاگش میکند و از طرفی از غم غربت و دلتنگیش برای دوغ آبعلی و دخترای نجیب ایرانی و فرهنگ مذهبی ایرانیها که از بام تا شام نواهای مذهبی از چهار گوشه شهر گوش این جوان را نوازش میداده تنگ میشود. اگر ایشان و نوشته هایش به نظر شما صادق میایند باید بگم که متاسفانه شما هنوز در فهم کلمه صداقت مشکل دارید !!

  • 2. فریبا  |  اوت 17, 2008 در 10:37 ق.ظ.

    من با اون آقای امین و هدفش از رفتن کاری ندارم متاسفانه من به این زودی نمی تونم آدمارو بشناسم. ولی جناب البرز بعضی ها هستند که باید برن چون اینجا با اون مغزشون حیف میشن. نمی خواهم از ایران انتقاد کنم خودم دانشجوی این مملکتم ولی برای خیلیا افسوس می خورم که در بهترین وقتشون باید پاشن برن سربازی 2 سال آزگار اونجا خیلی عالی باشه یا رانندن یا پشت کامپیوتر.

  • 3. joliville  |  اوت 18, 2008 در 1:37 ب.ظ.

    به جناب البرز

    من هم با اعتقادات تند مذهبی شیعه اصلا موافق نیستم و این دیدگاه ایشون رو هم نمیپسندم
    و تا حدودی دور از منطق هزاره سوم میبینم این جور ظهور امام زمان رو

    اما در مورد بعد دیگه وبلاگشون من از تجربیاتی که در فرانسه داشتن و به تجربیات خودم و برخی نزدیک بود صادقانه شمردم

    هیچ انسانی رو هم صد در صد تایید نمیکنم

    ایشون هیچ نسبتی با من ندارند لینکی هم تبادل نشده میتونید در هر دو وبلاگ ببنید
    راجع به شخصیت واقعی ایشون من هیچ اطلاعاتی ندارم و نمیتوانم حرف شما رو در مورد ایشون تایید یا تکذیب کنم

    اما دوست عزیز اعتقادات ما ادم ها خوب یا بد به خودما مربوط هست و در این جامعه مجازی همه سعی میکنند به عقاید همدیگه احترام بزارن کاری که مردم غرب خیلی وقت هست که انجام میدن

    من هم امیدوارم ایشون در بیان افکارشون کمال صداقت رو به خرج داده باشن اگر انتقادی هم به افکارشون دارید براشون کامنت بگذارید و نظرتون رو بگید افرادی که وبلاگ نویسی رو اغاز میکنند باید انتقاد پذیر هم باشند

    اما من به اغلب ادم ها با دید خوش بینانه نگاه میکنم و فرقی نمیکنه که دوست باشه یا غریبه اما اون بطری شراب ممکنه مال فرده دیگه ایی باشه انقدر بد بین نباشید جناب البرز !!!!!!!

    هیچ دو انسانی شبیهه هم نیستند پس نبود نقطه اشتراک بین همه ما امر طبیعی هست

  • 4. فریبا  |  اوت 18, 2008 در 4:04 ب.ظ.

    ای ول دکتر جون.

  • 5. البرز  |  اوت 19, 2008 در 10:52 ب.ظ.

    1- مطالب مربوط به آقای«صداقت» تماما به نقل از وبلاگ خودشونه و من چیزی به ان اضافه نکرده ام.
    2- من هیچ اهمیتی به افکار امثال ایشان نمیدهم تا از آن انتقاد هم بکنم .
    3- – کامنت من در رابطه لینک شما واعتبار دادن غیر مسئولانه تان به این این گونه افراد بود و اجبارا باید در اینجا نوشته میشد.اگر خوشتون نمیاد میتونید آن ها را حذف کنید.
    4-شعار «باید به عقاید همدیگه احترام بگذاریم» یک شعار کهنه و عوام فریبانه مثل«علم بهتر است یا ثروت» است که نسخه این یکی را خارج نشینها روشنفکر! برایداخلی ها میپیچند در حالیکه میدانند در کشور های دموکراتیک به عقاید همه احترام نمیگذارند. در غرب به عقاید هیتلر ، موسیلینی، پینوشه، بن لادن،جرج بوش، خمینی، احمدی نژاد و… احترام نمیگذارند.
    5-در کشور فرانسه که شما شهروندش هستید اکثریت به عقاید نزادپرستانه لوپن احترام نمیگذازند( به حق) اگر کمدینی از او طرفداری کنه (دیو دونه) رسانه های جمعی بایکوتش میکنند (به ناحق).اگه روزنامه نگاری(Siné) نظرشو راجع به پسر رییس جمهور بنویسه اخراج میشه!(به ناحق). این ناکجا آباد را در این کره خاکی پیدا نخواهید کرد.
    6- من هیچ مشکلی با خورد و خوراک و طرز زندگی دیگران ندارم اگر مثال شراب را آوردم بخاطر نشان دادن عدم صلاحیت آدمهای «باصداقتیست» که مرگ را برای همسایه میخواهند!!! حالا داستان استفتا آبجو بدون الکل در فرانسه اش را ننوشتم که خواندنیست.«بنقل از وبلاگ خودشون»
    6- در فرانسه، کشوری که شما زندگی میکنید در رابطه با پدیده مهاجرت جوانهای فرانسوی به انگلیس و امریکا که ریشه اقتصادی دارد جهت اصلی انتقادها به علت مهاجرت هاست نه معلول که مهاجرین باشند. برعکس منور االفکر های ما بیشتر نگران روح لطیف پرورش یافته در ام القرائ اسلامی مهاجرین هستند که مبادا در غرب وحشی پر پر بشود!!!.

  • 6. joliville  |  اوت 20, 2008 در 11:14 ق.ظ.

    من کامنت کسی رو حذف نمیکنم همونطور هم که گفتم و شما معتقدین حرفم شعاری است اما چه میشه کرد تفکر من همین هست خوب یا بد

    و برام مهمه که افکار مخالف هم در کنارم باشه که بیش تر فکر کنم نظرات شما خیلی منفی گرایانه است کاملا درست هست که خفقان در همهی دنیا وجود دارد و امر غیر قابل اجتناب هست تا به الان هم اگر قوانینی در دنیا و دولت ها مختلف تغییر کرده فقط به خواست ومبارزه مردم بوده وگرنه دولت کشوری اهمیت به مردم نمیدهد فقط به ماندگاری خود میاندیشد

    بخش مهاجرت هر کشوری بادیگری متفاوت هست برعکس تصور شما جوانان فرانسوی کمتر مهاجرت میکنند و زندگی متوسط خودشون رو به مهاجرت به امریکا ترجیح میدهند این قبیل اطلاعات هیچ وقت نمیتواند قطعیت داشته باشد

    شخص خود من در مورد هیچ چیز با اطمینان صحبت نمیکنم

    اما شما رای قاطع به همهی مسائل میدهید که گاهی عوارض جبران ناپذیری دارد البته برای خود فرد

  • 7. مهتاب  |  اکتبر 25, 2008 در 7:52 ق.ظ.

    هر نقطه ای از جهان نکات مثبت و منفی بسیاری دارد و در کل هیج جا وطن نمیشه. استدلال های شما منطقی است.

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



