تفاوت میان تفکر یک اروپایی و ایرانی

مه 31, 2008 at 9:58 ب.ظ. بیان دیدگاه

هدفم از بیان این خاطرات توهین بهشخصیت هیچ سخص و ملیتی نیست و چه بسا در مورد فردی صحبت میکنم که بسیار با شعور فهمیده تحصیل کرده و تمام عیار است اما نیاموخته انچه که باید

دوست عزیزی مدت کوتاهی است که مهمان فرانسه شده  برخی رفتار های دوستم من و همسرم رو متعجب کرد به فروشگاهی جهت خرید رفته بودیم برای قرار دادن موارد خریداری شده دو نوع پاکت هست از نوع پلاستیک و از نوع کاغذی دوستم به سمت پاکت پلاستیکی رفت که من رو متعجب کرد پرسیدم که چرا کاغذی رو انتخاب نمیکنه گفت این راحت تره بعد با تعجب پرسید راستی چرا همه پاکت کاغذی دارن براش توضیح دادم ما قادر به انتخاب هستیم  ولی چون ریسایکل کاغذ راحت تر کم هزینه تر و بهتر هست همه کاغذی رو انتخاب میکنن و با خونسردی گفت چقدر خودتون رو درگیر جرئیات میکنید چه اهمیتی داره ما همه تو ایران پاکت پلاستیکی داریم خیچ مشکلی هم نیست

مورد 2: زمستان بود و من  وقتی از خواب بلند میشدم درجه شوفاژ خیلی زیاد بود دوستم به من گفت انقدر درجه شوفاژ رو کم نکنیم  سردم میشه خانم با تاپ و شلوارک در اون برف و سرما در منزل قدم میزدن همسرم متعجب بود من رو صدا کرد که داره ایران رو میده اره درسته نیمی از مردم از سرما در جاده یخ زده بودن مردم بسیاری وسایل گرمایی نداشتن بعد پییر گفت تاامثال دوست تو تو ایران هستند معلومه نصف مردم از سرما میمیرن صداش کردم که ایران رو ببینه گفتم هدر دادن انرزی به قیمت خیلی از مثال از جمله مرگ هموطن تو میانجامد تلوزیون از مردم خواهش میکرد که درجه شوفاژ رو کم کنن تا بقیه هم بتونن کمی خونشون رو گرم نگه دارن (کو گوش شنوا) به روسا گفتم لباس گرم تری بپوش مجبور نیستی این طوری باشی

گفت این همه قوانین دست وپا گیر

3 موزه لوور مشغول بازدید بودم که مت.جه صدای سوت دو نگهبان رشته افکارم رو پاره کرد به سمت رویا میرفتن چی شده بود؟؟؟!! بله رویا خانم با دوربین دیجیتال و فلاش از نقاشی های روی دیوار عکی میانداخت مامور توضیح داد که نور فلاش دوربین نقاشی رو خراب میکنه

در راه برگشت گفت ما هزار تا اثار بیش تر از اینا داریم ازشون عکسم میگیریم ولی سالم هستند چقدر اذیت میکنن (احترام به اثار تاریخی)

در این جا دولت مقصر نیست این مردم هستند که مقصر هستند و برای تفره از خطا های خودشون اون رو به گردن دولت میاندازن فرض کنید شهرداری هر روز یک منطقه رو گلکاری کنه ولی شما برید گل ها رو نابود کنید این مسئولیت به عهده دولت نیست که حس طبیعت دوستی در جامعه ایجاد کنه خود شما باید این احساس رو داشته باشید الان دارم متوجه برخی امور میشم این مردم هستند که امادگی وجود برخی قوانین در ایران رو ندارن مشکل دولت نیست تصویب یک قانون در جامعه با روانشناسی مردم همراه هست پس اول مشکل رو در خودمون حل کنیم بعد اعتراض رو به گردن فرد دیگری بیاندازیم

Entry filed under: Uncategorized.

ورود به حریم شخصی زندگی در فرانسه

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



