یک کار کوچک و یک اتفاق مهم

آوریل 4, 2008 at 10:46 ب.ظ. 2 دیدگاه

چندی پیش یکی از دوستان به دلیل یک شوک روحی مدتی در بیمارستان بستری بود از اونجا که من علاقه زیادی به اشاعه فرهنگ ایرانی دارم دو کار انجام دادم

اول بردن زیتون پرورده سوغات ایران و دوم کتاب دو دنیا گلی ترقی که در پستی راجع به این فرهیخته نوشته بودم

برای ایشون کادو بردم

چهار ماه از اخرین ملاقاتم با دوست و همکلاسی قدیمیم میگذشت که امروز با صدای دلخراش زنگ تلفن از خواب بیدار شدم

دوستم بود که از بیمارستان مرخص شده بود و تصمیم جدی داشت که همون لحظه به دیدن من بیاد راستش از اونجا که داشتم از خستگی میمردم سعی کردم منصرفش کنم اما نشد

بالاخره اومد دلم هم براش تنگ شده بود با کادو اومده بود سوهان اصفهان و باقلوا (سوغات مورد علاقم)

راستش خیلی تعجب کردم و گفت که به ایران رفته بوده جالب تر این بود که با مقدمه کتاب دو دنیا گلی ترقی به خودش اومده اگر این کتاب رو خونده باشید ابتدای این کتاب با زندگی واقعی این فرد که از بیمارستان روانی مرخص شده و با کمک نوشتن زندگی نامه و به اتمام رساندن کتاب دو دنیا از بیمارستان مرخص میشوند…..

یک سفرنامه خیلی زیبا از ایران نوشته که دست نوشته های قشنگی هست به شهر های مختلف ایران سفر کرده و هم خوبی و هم بدی ها نوشته اگر روزی اجازه بدن بخشی از دست نوشته ها رو مینویسم

این قضیه چند نکته داره:نکته اول خیلی خوبه که اگه کتابی میخونیم مطالب مهم و درستش رو در زندگیمون اعمال کنیم اغلب ما فقط یک کتاب رو میخونیم و بر اثر مرور زمان فراموشش میکنیم

یادم میاد بخشی از کتاب بادبادک باز خالد حسینی که یک حرف قشنگ زده بود(چشم دریچه روح است) بعد از مدتی وقتی دقت کردم متوجه شدم که چقدر این حرف حکیمانه هست

و مسئله دوم این بود ما چقدر خوب مبتونیم نظر مردم خارج از ایران رو نسبت به چهره ی نادرستی که ایران و ایرانی  ساختن رو تغییر بدیم لازم نیست زیاده روی کنیم من که با یک زیتون پرورده و یک کتاب یک خارجی سر سخت رو عوض کردم

و بدونید واقعا مهم هست که در دنیا به شما چطوری نگاه کنن

دوم

Entry filed under: کتاب, پراکنده.

the secret ,راز,le secret و این چنین است اتحاد

2 دیدگاه Add your own

  • 1. رضا  |  اکتبر 13, 2008 در 5:21 ق.ظ.

    گلی ترقی نویسنده ی توانایی است. راستی کتاب من هم چگوارا هستم از او را خوانده ای?

  • 2. رضا  |  نوامبر 17, 2008 در 9:45 ب.ظ.

    گویا ساکن پاریس هستند خانم گلی ترقی

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



