پایان تعطیلات

مارس 29, 2008 at 10:54 ب.ظ. بیان دیدگاه

تعطیلات ما ایرونی های این سر دنیا هم  داره تموم میشه مال من که تمام شد با چشم گریون از خانوادم جدا شدم برای اولین بار ازبرگشت  به پاریس ناراحت بودم همسرم که مجذوب فرهنگ ما شده در این مدت این اینقدر  فسنجون و قورمه سبزی و شیرینی های مختلف خورده بود وقتی رفتیم سر کار همه بهش میگفتند چقدر چاق شده

منم اصلا بهش نگفتم نخور چون دیگه این اتفاقات میره تا سال اینده نوروز

نوروز من در ایران نبود در شیراز و اصفهان و یزد و کرمان………………….استان های زیبای ایران نبود در کنار خانوادم در یک کشور غریبه شروع و تمام شد

دوستم که از منطقه خرم اباد واقع در استان لرستان بود عکس های ممتعددی اورده این طبیعت خیره کننده هست برخی اداب و رسوم خیلی زیباست به جرات بگم خارجی عاشق همچین اداب و رسومی هستند

عکس هایی که گرفته رو در وبلاگم میزارم  تا شما هم لذت ببرید به اعتقاد من

یک ایرانی اول باید کل کشور خودش رو بگرده  چون انقدر طبیعت و جاذبه های دیدنی داره که به جرات بگم پاریس یا  خیلی از کشور های اروپایی دیگه به گردشم نمیرسن پس تو رو به خدا بلیط نگیرید برید دبی و انتالیا و کشور های تازه توریستی شده که یک پول سیاه نمیارزن

قبول دارم که از لحاظ پوشش  بانوان در تگنا هستند  و این خودش در سفر معضل بزرگیه ولی باور کنید جیب این ترکیه ایی های  بی چشم و رو کهتا چند سال پیشبرای عبورازمرزشون بایک پاکت سیگار رازی میشدن رو پر پول نکنید

یا سرزمین اعراب بدوی که………..بماند

البته هدف من از ترک فقط مردمان ترکیه هستند که طی مسافرت اجباری که به اونجا داشتم متوجه خیلی مسائل شدم از جمله اینکه وقتی ایرانی ترک زبان خودش رو از اونها میدون این افراد پست منکر میشن و مایه ننگ خودشون میدونن

این قضیه من رو  رنج میداد و چرا هموطنان ما بار ها هم گفتم اعتماد به نفس ندارن و خودشون رو به کشور دیگه ایی مچسبونن و دوم اینکه خیلی خوشحالن که جمهوری اسلامی به ایران حکومت میکنه چون پوشاک ایران و اغلب مسافرت های ایرانیان به ترکیه منبع در امد بزرگی است

ایران سواحا و دریا و خلیج به مراتب زیبا تر جذاب تر داره که تنها با کمک خودمردم استفاده ازش راحت میشه

دوم اعراب هستند که نیمی از دنیا رو ویرانکردن انصافا عرب خوب کم دیدم بپرهیزید از این قوم ظالمین

من نه تنها در مورد سفر این طور فکر میکنم بلکه در مورد سازهم همینطور هستم به اعتقاد من هر ایرانی اول باد ساز کشور خودش رو یاد بگیره بعد بره سراغ پیانو ویولن و گیتار

ایران از لحاظ موسییقی و ساز های سنتی کشور غنی است تقریبا میشه گفت جزو کشور هایی به حساب میاید که تنوع سا ز در اون بسیار هست

و نظر هرسلیقه ایی رو جلب میکنه

بیایید در مورد ایران کم لطقی نکنیم بیاید  به خودمون کشورمون اداب و رسوم بکر و فرهنگ نیکو و شایسته احترام بزاریم و پاسش داریم

Entry filed under: روزنوشت.

خانه مادری مرور زمان

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



