خواب به موقع خیلی خوبه

ژانویه 31, 2008 at 10:22 ب.ظ. بیان دیدگاه

نمیدونم بیماری دیسلکسیا به فارسی چی میشه اما امروز یکی از دوستام یک متنی داد که بخونم به شکل غیر قابل باوری ارتباط برقرار کردنبین کلمات برام سخت شده بود دوستم با جدیت تمام گفت استر تو دیسلکسیا داری!!!!؟؟؟؟

یک لحظه شوکه شدم متن رو دادم دستش و رفتم تو رست روم خوابیدم وقت خواب به این قضیه فکر کردم گفتم من میدونم به خاطر خستگی هست این اتفاق اما اگه اینطوری شده باشم چی

هر پزشکی میدونه که دیسلکسیا کانسر یا ویروس سرما خوردگی نیست که ادم  به این سرعت و یک دفعه به ان مبتلا بشه  امان از خستگی قسم خوردم اگه این اتفاق برام افتاد وسایلم رو بر میدارم میرم به دور ترین نقطه شاید برم الاسکا.

البته خب این ففط یک شوخیه ادم به خاطر دیسلکسیا خودشو به کشتن نمیده

به هر حال وقتی از خواب بیدار شدم هراسون رفتم سمت استیشن نرس ها یکی ازپرونده ها رو در اوردم وخوندم و خیلی اشکارا به دکتر ملوین فحش دادم پرستارا ازحرفم شوکه شده بودن فکر کردن کاره اشتباهی کرده بوده بیچاره دکتر ملوین

اما هدف از بیان این مطلب فقط یک چیز بود استراحت به موقع و به اندازه کافی خیلی اهمیت داره

شب به موقع خوابیدن  خواب خوب به خصوص

هدف تعریف این بیماری نیست چون از نوشتن مقالات پزشکی یک کمی گریزانم بماند

اما یک تعریف مختصری از دیسلکسیا میکنم جهت اشنایی:یک نوع اختلالات یادگیری است که بر توانایی خواندن کودکان تاثیر میذاره که البته بیشتر در پسران دیده میشه دقیقا عاملی که باعث این بیماری میشه مشخص نیست

اینم یک منبع به زبان انگلیسی هست  دوست داشتید مطالعه کنیدhttp://en.wikipedia.org/wiki/Dyslexia

البته مشاهیر بسیاری به این بیماری مبتلا بودن و هستن از جمله اینشتن و تام کروز…..

بخش REM هر خوابی مهمترین بخش هست که اگه این بخش خوب باشه(rapid eye movement) بخش مهمی از خوابه  شاید در پست های اینده راجع به ان بنویسمrem.png

Entry filed under: پزشکی, روزنوشت.

معرفی سایت پزشکی azam ali اعظم علی

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب


