پزشکی چرا نه؟!!!

ژانویه 27, 2008 at 11:17 ب.ظ. بیان دیدگاه

دوستانی ایمیل زدن که چرا مطالب پزشکی نمینویسید مطالب پزشکی در کل مطالب جذابی نیست و مخاطب محدودی داره به اعتقاد من مطالب پزشکی هر چقدر هم روان و ساده بیان شده باشد باز هم برای فردی که تخصصش پزشکی و یا پیراپزشکی ……..نباشد غیر ممکن است در صورت دادن اطلاعات در مورد یک بیماری دو حالت دارد با دیدن و احساس کردن علائمی در بدن خود و مطالبی که در بلاگ های پزشکی میخونه متوجه مشکل خود شود و به دکتر مراجعه کند اما حالت دوم بیشتر صادق بوده

طرف با خوندن مطالب پزشکی علائمی در خود میبینه در مرحله اول روحیه رو از دست میده مرحله دوم یا با تاخیر به پزشک مراجعه میکنه از ترس دانستن مریضی که مبادا حاد باشه و در مرحله سوم دچار نوعی وسواس میشود به همین دلیل در اروپا نوشتن مطاب پزشکی فقط باید تحت نظر یا بوسیله یک فرد که اطلاعات کاملی داره نوشته بشه

دو خاطرهاز دوران اینترنی:خانم 30 ساله ایی به اورژانس بیمارستان مراجه کرد و علائم خودش رو درد شدید قفسه سینه تپش قلب سرگیجه و خستگی و ضعف بیان کرد من هم طیق روال معمول براش ازمایشاتی دادم و ازش خواستم انژیوگرافی بکنه

نزدیک ها عصر پزشک انکال با عصبانیت سراغ من رو گرفت من هم با وحشت رفتم پیش دکتر بماند که کلی انگ بی سوادی به ما زد

اما گفت قبل از هر چیز باید راجع به این که چگونه ایندرد شروع میشه سوال میپرسیدی و درد رو ازش میخواستی از یک تا 10 برات بگه یواش یواش دستم اومد که خرابکاری کردم

دکتر گفت این خانم یک وکیل که در معرض استرس فراونی قرار داره این ها علائمی مشابه بوده قبل از ورود به بیمارستان به من گفت چند تا قرص طبق اطلاعاتی که داشته خورده. من توبیخی خوردم و یک هفته بیمارستان shift بودم

خاطره دوم: ابتدای دوره زیدنتال بودم شبی بیمار 35 ساله به بیمارستان مراجعه کرد شرایط:بیمار تصادف کرده بودGCSبیمار هنگام ورود به بیمارتان 14 بود laceration تندرنس شدید ناحیه لومبو ساکرال تهوع و استفراق و اپیستاکسی دیده میشد

بیمار سطح هوشیاری نداشت تندرنس شکمی نداشت .دکترnpo , و یک سری ازمایشات روتین برای بیمار داد به پزشک انکال بیچاره که یک هفته بود به منزل نرفته بود وخواب بود زنگ زد دکتر یک دستوراتی صادر کردن که بیمار بستری بشه من در ان زمان اد به حساب میوومدم مصدوم بعد از مدتی دچار افت فشار خون وافت هوشیاریو بد بدروووووود

این مسئله من رو خیلی ناراحت کرد نمیشه این وسط کسی رو مقصر دانست:نه دکتری که یک هفته به منزل نرفته و درست نخوابیده و دکتر شیفت رو که تازه کاره

Entry filed under: پزشکی.

music,موسیقی,MUSIQUE ,buddhabar لگوی گوگل

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب


