در مورد من

ژانویه 26, 2008 at 9:50 ب.ظ. بیان دیدگاه

ایمیل های متعددی داشتم راجع به اینکه چرا از خودتون چیزی ننوشتید اسم تون چیه و هزار و یک سوال که پاسخدادن بهشون کاره راحتیه ولی در کل پاسخ هیچ کدووم از این سوال ها من رو به شما نمیشناساند (مشکل اینجاست)
پارسال بود که روزنامه لوموند راجع به فیزیک و کسانی که نوبل گرفته بودند در عرصه فیزیک مطلبی نوشته بود
که در  این بین به فردی اشاره کرده بود که من خودم تا به اون لحظه چیزی از این دانشمند نشتیده بودم
ریچارد فاینمن :
ریچارد فیلیپس فاینمن (۱۱ مه ۱۹۱۸، نیویورک – ۱۵ فوریه ۱۹۸۸، کالیفرنیا[1]) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. وی نظریهٔ الکترودینامیک کوانتومی را تا حد زیادی گسترش داد. او همچنین مدرسی تأثیرگذار، نوازندهٔ غیرحرفه‌ای موسیقی و از بسیاری جهات فردی خاص و آزاداندیش بود.

وی در در ساخت بمب اتم مشارکت داشت و بعد‌ها یکی از افراد گروهی بود که به بررسی واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر پرداخت. وی در سال ۱۹۶۵ بدلیل تحقیقاتش در زمینهٔ الکترودینامیک کوانتومی، جایزه نوبل فیزیک را به همراه جولیان شووینگر و شین-ایچیرو تومونگا دریافت کرد.

همچینین وی به دلیل ماجراجویی‌های فراوان‌اش که در کتاب‌های حتماً شوخی می‌کنید آقای فاینمن؟ و چه اهمیتی می‌دهید که مردم دیگر چه فکر می‌کنند؟ به تفضیل راجع به آنها صحبت شده، مشهور است.

اما هدف من در این پست بیان زندگی فاینمن نیست هدف این بود که  یکی از خاطراتش رو وقتی خوندم خیلی لذت بردم:روزی در حیاط مدرسه بازی میکردیم که یکی از دوستان به من گفت اسم اون پرنده ایی که روی نرده نشسته رومیدونی ؟

و  گفتم نه اصلا و او گفت سهره گلو قهوه ایی ,اون پسر به من گفت ((پدرت چیزی از علم بهت یاد نداده))

پیش خودم خندیدم چون پدرم به من یاد داده بود که اسم پرنده چیزی درباره خود پرنده نمیگوید پدرم به من  نگفته بود این پرنده رو می بینی ؟یک سهره گلو قهوه ایی ولی المانی ها بهش میگن (هالسن فلاگل )  چینی ها میگن (چانگ لینگ)و اگه همه این اسامی رو بدونی چیزی از این پرنده نمیدونی

ولی باید بدونی اون پرنده اواز میخونه مایل ها پرواز میکنه تعداد زیادی جوجه به دنیا میاره که از بین همه یکی به بلبل تبدیل میشه و…….(بخشی از خاطرات فاینمن)

من یا بهتر بگم ما خودمون رو با عقاید رفتار و عملمون به دیگران میشناسونیم این یک فرضیه نیست اعتقاد قلبی من هست

باشه من راجع به خودم میگم بعدا ببینید

51.jpg

Entry filed under: روزنوشت.

پرسپولیس,persepolis music,موسیقی,MUSIQUE ,buddhabar

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


برترین مطالب


