چرا؟

ژانویه 13, 2008 at 9:58 ب.ظ. بیان دیدگاه

عباس کیا رستمی ازکارگردانان خوب ایران هست اما اخیرا میبینم با فیلم هاش بیشتر داره سر شکستمون میکنه ایران بعد های زیبایی داره که اگه بخوای ازش فیلم بسازی حتی تمام عمرت کم میاریولی این ادم صاف میره سراغ بدبخت ترین قشر و مشکلاتی که فقط به ایران مربوطه نه به هیچ کجا کما کان که خیلی کشور ها بدتر از اینم هستن

بله بحث حقوق بشر جدا باید بقیه بفهمن ایران در چه شرایطی هست اما ادم نباید انقدر تندرو باشه

فیلم باد ما را خواهد برد که در کردستان گرفته شده بود نیمه مستند بود اغلب فرانسوی ها با تمام مطالعاتشون راجع به ایران هنوز تصویر غلطی از ایران دارن که جناب کیا رستمی معتقد باید با دولت فعلی همین برخورد روبکنی تا اروم اروم درست بشه این فیلم رو ببینید جایی که موبایل پسره انتن نمیده و طرف مجبوره بره سره یک تپه

یعنی اون منطقه پسته

اره خوب به قیمت عذاب ما در فرانسه و ……

یک جا خوندم که نقدی از فیلم پری و هامون و بانو داریوش مهرجویی بود به سه گانه های کیسلوفسکی(ابی سفید قرمز)

 تشبیه کرده بود که خیلی جالب بود مهرجوی کارگردان فوق الاده ایی هست

و دیوانه وار به فیلم سگ کشی بهرام بیضایی علاقه مندم دیالوگاش معرکه بود

داریوش مهرجویی (۱۳۱۸ – ) فیلم‌ساز، کارگردان، مترجم ایرانی است.

در سال ۱۳۱۸ تهران به‌دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در تهران پشت سرگذاشت و بیست ساله بود که برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت. در سال ۱۳۴۴ ه.خ. از دانشگاه یو.سی.ال.ای در لوس آنجلس لیسانس فلسفه گرفت. در همین سال سردبیری نشریهٔ پارس ریویو در لوس‌انجلس را به‌عهده گرفت و سال بعد به تهران آمد و در سال ۱۳۴۶ نخستین فیلم خود به نام الماس ۳۳ را ساخت که شکستی تجاری محسوب می‌شد و توجه منتقدین را هم به خود جلب نکرد اما در ۱۳۴۸ خورشیدی با کمک غلام‌حسین ساعدی فیلم‌نامهٔ گاو را از روی یکی از داستان‌های کوتاه عزادارن بیل نوشتهٔ ساعدی نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم برای مهرجویی و سینمای ایران جوایز متعددی را در جشنواره‌های بین‌المللی به ارمغان آورد. گاو هم از نظر تجاری هم از نظر هنری فیلم موفقی از کار درآمد و فصل جدیدی در سینمای ایران گشود. طی چهل سال گذشته به جز وقفهٔ چند سالهٔ پس از انقلاب بهمن ۵۷ و وقایع بعد از آن که منجر به مهاجرت مهرجویی به فرانسه شد، او همواره یکی از فیلم‌سازان مطرح و پرکار ایرانی بوده‌است.

کیارستمی در سال ۱۳۱۹ متولّد شد. او دارای لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. عباس کیارستمی از سال ۱۳۴۰ به عنوان نقاش تبلیغاتی در «آتلیه ۷» و یکی دو مؤسسهٔ دیگر به کار طراحی جلد کتاب و آفیش پرداخت، و بعدها به «تبلی فیلم» رفت. از سال ۱۳۴۶ در «سازمان تبلیغاتی نگاره» به طراحی و ساختن تیتراژ فیلم پرداخت که نخستین آنها تیتراژ فیلم «وسوسهٔ شیطان» ساختهٔ محمد زرین دست بود. طراحی پوستر و ساخت تیتراژ فیلم‌های قیصر و رضا موتوری ساختهٔ مسعود کیمیایی را او انجام داد. مدتی بعد به دعوت فیروز شیروانلو، که مسئولیت «امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را داشت به «کانون» رفت و در سال ۱۳۴۹ فیلم کوتاه «نان و کوچه» را ساخت. در سال ۱۳۵۱ فیلم «زنگ تفریح» را ساخت و با ساخت فیلم «مسافر» در سال ۱۳۵۳ مطرح شد. او در سینمای بعد از انقلاب پایه گذار سینمایی شد که تا به حال فیلمسازان زیادی پیرو این نوع سینما، فیلم ساخته و مطرح شده‌اند. عباس کیارستمی با فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را هم از آن خود کرده‌است.

در کنار اسکروسزی بودن کم نیست

Advertisements

Entry filed under: پراکنده.

غم فیلم

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: